Kaheksa Tallinna Humanitaargümnaasiumi õpetajat osalevad sellel kooliaastal väliskoolitustel. Siin blogis kirjutavad nad kõigest sellest, mis seoses koolitustega südamel. Juttu tuleb nii ootustest koolitusele kui sellest, kuidas koolitusel läks ja mida õpiti.

Kõik osalejad viivad pärast koolitust läbi ka tegevusuuringu, kus katsetavad, kuidas ja mis tingimustel õnnestub õpitut Tallinna Humanitaargümnaasiumi koolikeskkonda lõimida.

Ja kindlasti ei jää koolituste lõpus tulemata ka üks põnev kogemuste vahetamise seminar kooliperele. Kuidas see läheb, sellest kirjutame ka!

Põnevat lugemist kõigile!


P.S. Väliskoolitustel osalemine on võimalik, sest saime toetust Euroopa Liidu programmist Erasmus+.


teisipäev, 21. november 2017

Esimesed muljed Roomast

Esiteks. Proovi tulla koolitusele ilma ootusteta. Just siis on võimalik üllatuda ning just siis võivad sinuga hakata juhtuma imelised asjad! Täpselt nii on juhtunud minuga!

Teiseks. Ole sõbralik, ole avatud ning naerata! Need on märksõnad, mida siin hinnatakse. 

Kui rääkida konkreetsemalt, siis tooksin välja järgmised mõtted.

  • Sõbralikkus. Ma isegi ei mõelnud sellele varem, sest suurlinnas on sageli kõigil kiire ning ma olen nii väike killuke selles määratus ookeanis, et oleks rumal oodata rohkemat kui viisakust. Aga ma eksisin! Näiteks esimesel koolituspäeval kohtusin ka selle külalistemaja omanikuga, kelle hostelis ma ööbin. Rääkisime temaga Roomast ja selle vaatamisväärsustest ning söögikohtadest. Ta lubas natuke mõelda ja siis anda mulle teada, kuhu ta soovitab mul minna. See oli siis esmaspäeva hommikul. Päeva jooksul meil sellest enam juttu ei olnud ning ma unustasin selle teiste asjade varjus ära. Aga! Kui ma külalistemajja tagasi jõudsin, ootas mind ees käsitsi kirjutatud nimekiri kohtadest, kuhu ma võiksin minna! See võttis mu sõnatuks - lihtsalt nii armas asi, mida teha!
  • Veel sõbralikkusest. Koolitusfirma juht on käinud mõlemal päeval mult küsimas, kuidas mulle koolitus meeldib ning kas olen kõigega rahul, kas on midagi, mida nad saaksid teisiti teha. Ja täna pärast pikka koolituspäeva (9-18.30) pakkus ta välja, et nad toovad mu koos abikaasaga autoga kesklinnale lähemale. Koolitus toimub nimelt kesklinnast üsna kaugel ja bussiliiklus on “pisut” kaootiline. Kujutate ette! Rooma liikluses tähendab see nende jaoks üsna suurt ajakulu. Taaskord olin sõnatu!
  • Sisukusest. Enne koolitust sain mitmelt oma tuttavalt tagasisidet, et kõige targem on tulla Itaaliasse koolitusele ilma ootusteta, sest nende viis koolitusi läbi viia võib olla väga erinev sellest, millega oleme Eestis harjunud. Ja kuna eelinfot oli väga vähe (pea olematult), siis see ei kerinud ka just liiga palju ootusi üles. Aga! Ma olen lihtsalt vapustatud, positiivses mõttes! Koolitus on olnud senini IMELINE! Koolitaja on südamega asja juures, väga huvitatud sellest, et see oleks meile kui õppijatele vajalik ning ta võtab ka meie ootusi arvesse, ehk on väga paindlik. Ääremärkusena ütlen, et koolitusgrupp on meil suur (nali!), peale minu osaleb koolitusel veel üks meesterahvas Tšehhist, Jan. Ja kuna ta küll saab inglise keelest hästi aru (mulle tundub), siis ta ei tunne end väga mugavalt inglise keelt rääkides. Seega on koolitus üsna personaalne. Ja kuna täna oli Janil vaja pool koolituspäeva oma tööasjadega tegeleda, siis seda enam oli koolitus suunatud just mulle. Me klapime koolitajaga hästi ning kuigi päev oli pikk, siis aeg tõesti lendas! 
    Meie koolitusgrupp, keskel koolitaja Loris Mitruti
  • Oeh, ja viimaks linnast ja söögist! Rooma on oma väärikusega imeilus! Ei tasu oodata piinlikku puhtust, punktuaalsust ning modernsust. Tasub liikuda koos selle linna tempoga (mis küll esialgu on meeletu ja lärmakas, aga samal ajal võtab aega maha ning naudib hetki). Ja söök - maitsev, lihtsalt maitsev!
Imeline Rooma ja täpsemalt Trastevere linnaosa

Hanna-Liis, ma olen nii tänulik, et sa mulle seda võimalust pakkusid! Ja ma olen nii tänulik, et minu esimene koolitus ära jäi ning ma just siia sattusin.  


PS! Kuna koolituselt saadud infot on väga palju, siis ausalt öeldes selles ma veel hästi ei orienteeru. On vaja aega, et see vaikselt ise läbi töötada ning lasta infol settida. Kui mõne aja pärast on huvilisi, siis olen valmis jagama ka neid mõtteid, mida siin kuulnud olen, ning mõningaid viiteid, mida saanud olen. 

1 kommentaar:

  1. Nii tore on lugeda ülivõrdes positiivsetest muljetest. Rõõm, et on rõõm! Naudi! Ootan huviga koolituse sisulist tagasisidet.

    VastaKustuta